«Ν᾿ ἀγαπᾶς τὴν εὐθύνη. Νὰ λές: Ἐγὼ μονάχος ἔχω χρέος νὰ σώσω τὴ γῆς. Ἂν δὲν σωθεῖ ἐγὼ φταίω.» Ν. Καζαντζάκης


Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Ημερίδα ΕΕΤΤ: H οικονομική κρίση πλήττει και την ταχυδρομική αγορά ...


Hμερομηνία : 13-04-11


Ημερίδα ΕΕΤΤ: H οικονομική κρίση πλήττει και την ταχυδρομική αγορά


H οικονομική κρίση δεν άφησε αλώβητη ούτε την ταχυδρομική αγορά, η καλύτερη χρονιά της οποίας φαίνεται να ήταν το 2008, καθώς από την επόμενη χρονιά έως και σήμερα καταγράφει μια καθοδική πορεία, τόσο σε ότι αφορά τον «τζίρο» όσο και τον όγκο των διακινούμενων αντικειμένων.


Αυτό προκύπτει από τις τοποθετήσεις των ομιλητών και τα στοιχεία που παρατέθηκαν σε ημερίδα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ΕΕΤΤ, με θέμα «Προς Απελευθέρωση της Ταχυδρομικής Αγοράς: Ευρωπαϊκή Πρακτική και Εθνική Πρωτοβουλία».
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το 2010 η Ταχυδρομική Αγορά στην Ελλάδα απαριθμούσε 502
επιχειρήσεις, από τις οποίες οι 496 δραστηριοποιούνταν στον τομέα των ταχυμεταφορών, οι 5 ήταν επιχειρήσεις με ειδική άδεια και υπάρχουν και τα ΕΛΤΑ στον τομέα της Καθολικής υπηρεσίας, που κατέχει και το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, καθώς διακίνησε περίπου το 92% των αντικειμένων και το υπόλοιπο 8% από τις ιδιωτικές εταιρίες. Όμως σε ότι αφορά στα έσοδα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, αφού τα ΕΛΤΑ εισπράττουν το 59,9% των συνολικών εσόδων και το υπόλοιπο 40,1% να πηγαίνει στις ιδιωτικές εταιρίες.
Στον τομέα των Ταχυμεταφορών, οι συνθήκες διαφέρουν σημαντικά καθώς δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, οι οποίες διακινούν περίπου το 87% των συνολικών ταχυδρομικών αντικειμένων, εισπράττοντας το 90% των συνολικών εσόδων.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν το 2010, στην ελληνική ταχυδρομική αγορά διακινήθηκαν περίπου 673 εκατομμύρια αντικείμενα, παρουσιάζοντας μείωση κατά 7,6% σε σχέση με το 2009, τα οποία έφεραν έσοδα 706 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 5% σε σχέση με το 2009.
Μιλώντας στην ημερίδα ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, αναφέρθηκε στη νέα πρόκληση ενώπιον της οποίας βρίσκεται η χώρα μας, δηλαδή να εφαρμόσει την κοινοτική οδηγία για πλήρη απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, από 1-1-2013, αλλά και στα μέτρα που έχει πάρει το υπουργείο για να γίνει σωστή προετοιμασία στη διαδικασία μετάβασης στην ελεύθερη ταχυδρομική αγορά.
Όπως είπε ο κ. Βούγιας, με το νομοσχέδιο του υπουργείου που έχει τίτλο «Ρύθμιση Λειτουργίας της Ταχυδρομικής Αγοράς, Θεμάτων Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Άλλες Διατάξεις» εξασφαλίζεται η παροχή υψηλού επιπέδου Καθολικής Υπηρεσίας στην ελληνική επικράτεια, βασιζόμενη σε δύο αρχές: την ελεύθερη άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και την εξασφάλιση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, καθηγητής Λεωνίδας Κανέλλος, αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής, τόσο για την ομαλή μετάβαση στην Απελευθέρωση της Ταχυδρομικής Αγορά, όσο και για τη διασφάλιση του ανταγωνισμού και της ποιότητας της Καθολικής Υπηρεσίας, καθώς και την προστασία του καταναλωτή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Κανέλλος, το 2010 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Ταχυδρομική Αγορά, καθώς ο τζίρος μειώθηκε κατά 5% που μεταφράζεται σε 37 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μειώθηκε κατά 16,8% το προσωπικό στον τομέα αυτό, που αντιστοιχεί σε 3.500 εργαζόμενους. Κατά τον κ. Κανέλλο η μείωση έχει σχέση με την οικονομική κρίση αλλά και τη χρησιμοποίηση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι θα υπάρξει ανάκαμψη καθώς διαφαίνεται αυξητική τάση στην αγορά των ταχυμεταφορών, εξαιτίας της διακίνησης δεμάτων που έχουν σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

http://www.kathimerini.gr/ με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλιο :
Aπό όσο,(έγκυρα),είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε,στην περιβόητη ημερίδα,τόσο από την ΕΕΤΤ όσο και από τους παριστάμενους δεν τέθηκε θέμα που να άπτεται στα εργασιακά των ταχυμεταφορών.
Μοναδική εξαίρεση ο καθηγητής κ.Κάτσικας που απευθυνόμενος στο ακροατήριο και κυρίως στους "μνηστήρες" των ΕΛΤΑ καθώς και σε άλλους "πετυχημένους" έθεσε θέματα όπως η μείωση του προσωπικού,οι ανύπαρκτες συμβάσεις εργασίας στην περιφέρεια και εξειδικευμένη εργασία που δεν ανταμοίβεται σύμφωνα με τις δυσχερείς συνθήκες στις οποίες πραγματοποιείται.
Όπως ήταν αναμενόμενο,δεν απαντήθηκαν τα ερωτήματά του...Προφανώς οι παρευρισκόμενοι στο "DIVANI-CARAVEL" πήγαν να συσκευθούν για την ομαλή απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς η οποία επίσης προφανώς θα γίνει χωρίς τους εργαζόμενους στον κλάδο...

Από τη διαχειριστική ομάδα του blog



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Επικοινωνήστε μαζί μας στο enositaxym@yahoo.gr για οποιαδήποτε σχόλια,παρατηρήσεις,προτάσεις κ.λ.π.