«Ν᾿ ἀγαπᾶς τὴν εὐθύνη. Νὰ λές: Ἐγὼ μονάχος ἔχω χρέος νὰ σώσω τὴ γῆς. Ἂν δὲν σωθεῖ ἐγὼ φταίω.» Ν. Καζαντζάκης


Παρασκευή 29 Απριλίου 2011

Ο πρώτος εορτασμός της Εργατικής Πρωτομαγιάς στην Ελλάδα.

Η Εργατική Πρωτομαγιά στην Ελλάδα

Στη χώρα μας, ο πρώτος εορτασμός της Εργατικής Πρωτομαγιάς έγινε το 1893, στην Αθήνα, με πρωτοβουλία του Κεντρικού Σοσιαλιστικού Συλλόγου του Σταύρου Καλλέργη. Η 1η Μαΐου ήταν Σάββατο και εργάσιμη. Έτσι, επελέγη η Κυριακή 2 Μαΐου, για να έχει η γιορτή μαζικό χαρακτήρα.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Σοσιαλιστής», που εξέδιδε ο Καλλέργης, στις 5 το απόγευμα της Κυριακής συγκεντρώθηκαν στο Στάδιο πάνω από 2.000 σοσιαλιστές και εργαζόμενοι. Η «Εφημερίς» τους υπολόγισε μόνο σε 200 και σημείωνε σε άρθρο της: «Οι πλείστοι εξ αυτών ήσαν εργάται, ευπρεπώς κατά το πλείστον ενδεδυμένοι, με ερυθράς κονκάρδας επί της κομβιοδόχης, και πολύ ήσυχοι άνθρωποι. Αυτοί είναι οι πρώτοι σοσιαλισταί εν Ελλάδι, και συνήλθον χθες εις το πρώτον αυτών εν Αθήναις συλλαλητήριον».
Οι συγκεντρωμένοι ενέκριναν ψήφισμα το οποίο είχε ως εξής:
«Συνελθόντες σήμερον την 2 Μαΐου, ημέραν Κυριακήν και ώραν 5 μ.μ. εν τω Αρχαίω Σταδίω, οι κάτωθι υπογεγραμμένοι μέλη του Κεντρικού Σοσιαλιστικού Συλλόγου» και υπό μισθόν πάσχοντες εψηφίσαμεν:
Α) Την Κυριακήν να κλείωσι τα καταστήματα, καθ' όλην την ημέραν, και οι πολίται ν' αναπαύωνται.
Β) Οι εργάται να εργάζωνται 8 ώρας την ημέραν.
Γ) Ν' απονέμηται σύνταξις εις τους εκ της εργασίας παθόντας και καταστάντας ανικάνους προς διατήρησιν εαυτών και της οικογενείας των.
Δ) Το συμβούλιον του «Κεντρικού Σοσιαλιστικού Συλλόγου» να επιδώση το ψήφισμα εις την Βουλήν.»
Το ψήφισμα επεδόθη, τελικά, στον Πρόεδρο της Βουλής την 1η Δεκεμβρίου 1893 από τον Σταύρο Καλλέργη. Ο πρωτοπόρος σοσιαλιστής ανήλθε στη συνέχεια στο δημοσιογραφικό θεωρείο και περίμενε με ανυπομονησία από τον Πρόεδρο της Βουλής να το εκφωνήσει. Αυτός κωλυσιεργούσε και «ησχολείτο εις την ανάγνωσιν ετέρων αναφορών προερχομένων εκ διαφόρων προσώπων και πραγματευομένων κατά το μάλλον και ήττον περί ανέμων και υδάτων», όπως έγραψε στον «Σοσιαλιστή».
Ο Καλλέργης διαμαρτυρήθηκε μεγαλοφώνως και με εντολή του Προέδρου συνελήφθη για διατάραξη της συνεδρίασης. Οι στρατιώτες της φρουράς, αφού τον κτύπησαν με τα κοντάκια των όπλων τους, τον μετέφεραν στο αστυνομικό τμήμα, όπου παρέμεινε επί διήμερο. Στις 9 Δεκεμβρίου 1983 δικάστηκε και καταδικάστηκε σε φυλάκιση 10 ημερών, τις οποίες εξέτισε στις φυλακές του Παλαιού Στρατώνα. Με τον περιπετειώδη αυτό τρόπο έληξε και τυπικά ο πρώτος εορτασμός της Εργατικής Πρωτομαγιάς στην Ελλάδα.


Το Σωματείο μας συμμετέχει στην απεργιακή συγκέντρωση που διοργανώνει το Εργ/κό Κέντρο Πάτρας ,Κυριακή 1η Μαϊου 2011,στις 10.30 π.μ.,στην πλ.Όλγας.



Πέμπτη 14 Απριλίου 2011

Ημερίδα ΕΕΤΤ: H οικονομική κρίση πλήττει και την ταχυδρομική αγορά ...


Hμερομηνία : 13-04-11


Ημερίδα ΕΕΤΤ: H οικονομική κρίση πλήττει και την ταχυδρομική αγορά


H οικονομική κρίση δεν άφησε αλώβητη ούτε την ταχυδρομική αγορά, η καλύτερη χρονιά της οποίας φαίνεται να ήταν το 2008, καθώς από την επόμενη χρονιά έως και σήμερα καταγράφει μια καθοδική πορεία, τόσο σε ότι αφορά τον «τζίρο» όσο και τον όγκο των διακινούμενων αντικειμένων.


Αυτό προκύπτει από τις τοποθετήσεις των ομιλητών και τα στοιχεία που παρατέθηκαν σε ημερίδα της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ΕΕΤΤ, με θέμα «Προς Απελευθέρωση της Ταχυδρομικής Αγοράς: Ευρωπαϊκή Πρακτική και Εθνική Πρωτοβουλία».
Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά, το 2010 η Ταχυδρομική Αγορά στην Ελλάδα απαριθμούσε 502
επιχειρήσεις, από τις οποίες οι 496 δραστηριοποιούνταν στον τομέα των ταχυμεταφορών, οι 5 ήταν επιχειρήσεις με ειδική άδεια και υπάρχουν και τα ΕΛΤΑ στον τομέα της Καθολικής υπηρεσίας, που κατέχει και το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς, καθώς διακίνησε περίπου το 92% των αντικειμένων και το υπόλοιπο 8% από τις ιδιωτικές εταιρίες. Όμως σε ότι αφορά στα έσοδα η εικόνα είναι εντελώς διαφορετική, αφού τα ΕΛΤΑ εισπράττουν το 59,9% των συνολικών εσόδων και το υπόλοιπο 40,1% να πηγαίνει στις ιδιωτικές εταιρίες.
Στον τομέα των Ταχυμεταφορών, οι συνθήκες διαφέρουν σημαντικά καθώς δραστηριοποιείται μεγάλος αριθμός επιχειρήσεων, οι οποίες διακινούν περίπου το 87% των συνολικών ταχυδρομικών αντικειμένων, εισπράττοντας το 90% των συνολικών εσόδων.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν το 2010, στην ελληνική ταχυδρομική αγορά διακινήθηκαν περίπου 673 εκατομμύρια αντικείμενα, παρουσιάζοντας μείωση κατά 7,6% σε σχέση με το 2009, τα οποία έφεραν έσοδα 706 εκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας μείωση 5% σε σχέση με το 2009.
Μιλώντας στην ημερίδα ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Σπύρος Βούγιας, αναφέρθηκε στη νέα πρόκληση ενώπιον της οποίας βρίσκεται η χώρα μας, δηλαδή να εφαρμόσει την κοινοτική οδηγία για πλήρη απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, από 1-1-2013, αλλά και στα μέτρα που έχει πάρει το υπουργείο για να γίνει σωστή προετοιμασία στη διαδικασία μετάβασης στην ελεύθερη ταχυδρομική αγορά.
Όπως είπε ο κ. Βούγιας, με το νομοσχέδιο του υπουργείου που έχει τίτλο «Ρύθμιση Λειτουργίας της Ταχυδρομικής Αγοράς, Θεμάτων Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών και Άλλες Διατάξεις» εξασφαλίζεται η παροχή υψηλού επιπέδου Καθολικής Υπηρεσίας στην ελληνική επικράτεια, βασιζόμενη σε δύο αρχές: την ελεύθερη άσκηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας και την εξασφάλιση της Καθολικής Ταχυδρομικής Υπηρεσίας.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ, καθηγητής Λεωνίδας Κανέλλος, αναφέρθηκε στις παρεμβάσεις της Ρυθμιστικής Αρχής, τόσο για την ομαλή μετάβαση στην Απελευθέρωση της Ταχυδρομικής Αγορά, όσο και για τη διασφάλιση του ανταγωνισμού και της ποιότητας της Καθολικής Υπηρεσίας, καθώς και την προστασία του καταναλωτή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Κανέλλος, το 2010 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Ταχυδρομική Αγορά, καθώς ο τζίρος μειώθηκε κατά 5% που μεταφράζεται σε 37 εκατομμύρια ευρώ, ενώ μειώθηκε κατά 16,8% το προσωπικό στον τομέα αυτό, που αντιστοιχεί σε 3.500 εργαζόμενους. Κατά τον κ. Κανέλλο η μείωση έχει σχέση με την οικονομική κρίση αλλά και τη χρησιμοποίηση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αλλά εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι θα υπάρξει ανάκαμψη καθώς διαφαίνεται αυξητική τάση στην αγορά των ταχυμεταφορών, εξαιτίας της διακίνησης δεμάτων που έχουν σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

http://www.kathimerini.gr/ με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σχόλιο :
Aπό όσο,(έγκυρα),είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε,στην περιβόητη ημερίδα,τόσο από την ΕΕΤΤ όσο και από τους παριστάμενους δεν τέθηκε θέμα που να άπτεται στα εργασιακά των ταχυμεταφορών.
Μοναδική εξαίρεση ο καθηγητής κ.Κάτσικας που απευθυνόμενος στο ακροατήριο και κυρίως στους "μνηστήρες" των ΕΛΤΑ καθώς και σε άλλους "πετυχημένους" έθεσε θέματα όπως η μείωση του προσωπικού,οι ανύπαρκτες συμβάσεις εργασίας στην περιφέρεια και εξειδικευμένη εργασία που δεν ανταμοίβεται σύμφωνα με τις δυσχερείς συνθήκες στις οποίες πραγματοποιείται.
Όπως ήταν αναμενόμενο,δεν απαντήθηκαν τα ερωτήματά του...Προφανώς οι παρευρισκόμενοι στο "DIVANI-CARAVEL" πήγαν να συσκευθούν για την ομαλή απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς η οποία επίσης προφανώς θα γίνει χωρίς τους εργαζόμενους στον κλάδο...

Από τη διαχειριστική ομάδα του blog



Δευτέρα 4 Απριλίου 2011

Κάτι που όλο και πιο συχνά βλέπουμε στο δρόμο...


Οι «ντελιβεράδες» πλέον... μεγάλωσαν


Στον κλάδο των ταχυμεταφορών προστέθηκαν πενηντάρηδες και εξηντάρηδες που, ελέω οικονομικής κρίσης, έμειναν άνεργοι

Τα delivery boys, οι ταχυμεταφορείς που είναι γνωστότεροι ως «ντελιβεράδες», ελέω οικονομικής κρίσης... μεγάλωσαν. Τα προηγούμενα χρόνια, η συντριπτική πλειονότητα αυτών που κατέκλυζαν τους δρόμους με τα «παπάκια» μεταφέροντας φαγητό, πακέτα, έγγραφα, χρήματα και οτιδήποτε άλλο, κατόπιν παραγγελίας, ήταν ηλικίας 20-30 ετών. Σήμερα, στην οικογένεια των «ντελιβεράδων» προστέθηκαν πολλά μέλη ηλικίας πενήντα και εξήντα χρόνων, κάποιοι ασπρομάλληδες, που έμειναν άνεργοι.
Ο έως πρόσφατα αναπτυσσόμενος κλάδος των ταχυμεταφορών (με δίκυκλο ή Ι. Χ.) αριθμεί σήμερα σε όλη τη χώρα περί τους 22.000 εργαζομένους, από τους οποίους το 20% εκτιμάται ότι ανήκει στην ηλικιακή ομάδα 40 - 60 ετών, άνθρωποι που βρέθηκαν εκτός αγοράς εργασίας, απολύθηκαν ή έβαλαν λουκέτο» στα μαγαζιά τους και «μετρούν» ακόμα πολλά χρόνια έως ότου βγουν στη σύνταξη.
Η ιστορία καθενός από τους εργαζομένους μαρτυρεί την πορεία ενός κλάδου που στήθηκε «άναρχα». Δεκαεπτά χρόνια πάνω στο «παπάκι» ο 59χρονος κ. Ανδρέας –λίγο πριν από την πολυπόθητη πρόωρη σύνταξη– μετράει δέκα χρόνια ανασφάλιστος και τρία τροχαία ατυχήματα (που «κάλυψε» μόνος του). «Τα πρώτα δέκα χρόνια δούλευα με το “κομμάτι”, χωρίς ασφάλεια και χαρτιά. Κατόπιν, άρχισαν να μου βάζουν ένσημα για 5ωρο – ενώ δούλευα 12ωρο». Μόνο τα τελευταία πέντε χρόνια θεωρείται επισήμως υπάλληλος με 700 ευρώ, τα οποία εσχάτως έφθασαν τα 800. Βέβαια, τα φιλοδωρήματα ήταν παλιά ένα «δέλεαρ» για το τρέξιμο στη βροχή, το βάρος, την πίεση. «Εβγαζα 5 ευρώ σε κάθε 15 παραδόσεις – αγόραζα μ’ αυτά τον καφέ και τα τσιγάρα μου, τώρα πρέπει να κάνω 100 παραδόσεις για να βγάλω συνολικά ένα ικανοποιητικό πουρμπουάρ».

Ενα πρόβλημα στη μέση έστειλε τον κ. Λευτέρη, πατέρα δύο παιδιών, 51 ετών σήμερα, ο οποίος εργαζόταν στην οικοδομή, σε μια εταιρεία ταχυμεταφορών. «Ηταν η μόνη δουλειά που μπορούσα να βρω», λέει στην «Κ». «Hμουν, μάλιστα, τυχερός μέσα στην ατυχία μου, αφού εξαρχής προσλήφθηκα ως υπάλληλος». Ο μισθός του ήταν 550 ευρώ. «Τα βαριά πακέτα με έστειλαν τελικά στο χειρουργείο, κανονικά θα έπρεπε να αλλάξω δουλειά, αλλά αυτή τη στιγμή φαντάζει πολυτέλεια». Το χειρότερο, πάντως, στην περίπτωση του ίδιου δεν είναι μόνο η κατάσταση της υγείας του, αλλά οι συνθήκες εργασίας, που μέρα με τη μέρα γίνονται πιο ασφυκτικές. «Εχουν να μας πληρώσουν τρεις μήνες», λέει με απογοήτευση «δεν έχουμε λεφτά, μας λένε, αλλά πακέτα πάντα έχουν να μας δώσουν...».


Πηγή: "Καθημερινή" 3/4/11 αποσπάσματα από κείμενο της Ιωαννας Φωτιαδη